The 48 laws of power

The 48 laws of power

Machiavelli beschreef onomwonden hoe vorsten aan macht kwamen, vooral door moraliteit te negeren. Wat is de moderne versie hiervan? In The 48 Laws of Power putte Greene uit zijn kennis als classicus en ervaring als schrijver in Hollywood voor hoe tegenwoordig macht en gewin te krijgen, ongehinderd door ethiek. 

The 48 laws of power (Samenvatting)

Machiavelli beschreef onomwonden hoe vorsten aan macht kwamen, vooral door moraliteit te negeren. Wat is de moderne versie hiervan? In The 48 Laws of Power putte Greene uit zijn kennis als classicus en ervaring als schrijver in Hollywood voor hoe tegenwoordig macht en gewin te krijgen, ongehinderd door ethiek. Lees meer.....

 

De auteurs

Robert Greene is een Amerikaanse auteur die bekend staat om zijn boeken over strategie, macht en verleiding. Greene's eerste boek isThe 48 Laws of Power, voor het eerst gepubliceerd in 1998 het is een praktische gids voor iedereen die macht wil, macht observeert of zich tegen macht wil wapenen. De wetten zijn een distillatie van 3.000 jaar in de geschiedenis van macht. Van ''The 48 Laws of Power'' zijn meer dan 1,2 miljoen exemplaren verkocht. Het is populair bij bekende rappers, ondernemers, beroemdheden, atleten en acteurs, waaronder 50 Cent, Jay-Z, Kanye West, Michael Jackson, Courtney Love en Will Smith.

 

Over de samenvattingen

De samenvattingen van SpeedMBA zijn ultracompact. Of het origineel nu een boek van 200 of van 500 pagina’s is, steeds krijg je in het equivalent van 1,5 tot 2 A4 de gehele essentie van het boek mee. Voor de één is dit de ideale lengte om de kernboodschappen mee te pakken, voor de ander kan het als een aftasting dienen om het echte boek te gaan lezen.

 

De samenvatter Machiel Emmering

Machiel studeerde economie en bedrijfskunde, en is gepromoveerd bij Nyenrode. Hij past dit toe als management consultant, trainer, projectmanager, en ondernemer.

Hij werkte voor o.a. DNB, Sara Lee en Philips, en sinds 2007 als zzp’er voor corporates (o.a. ING, MasterCard, eBay), ministeries (o.a. EZ, I&W, VWS), en grote MKB’ers (o.a. Heerema, TFG, TOPdesk).

Machiel heeft vele artikelen en een diverse boeken geschreven, waaronder Het Bedrijf, de verkorte handleiding en 100 Business Bites. Zijn stijl is los en informeel, maar hij zit wel strak op inhoud. Zijn “ding” is om omvangrijke en schijnbaar complexe gebieden toch logisch, compact en toegankelijk voor iedereen te maken. Zo ontstonden ook de samenvattingen van SpeedMBA. 

Aanpassingsvermogen
Ambitie
Anticiperen
Durf
Informatie-analyse
Motiveren
Omgevingsbewustzijn
Onafhankelijkheid
Overtuigingskracht
Vasthoudendheid
Zelfinzicht
Zelfvertrouwen