Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marleen Vergouwe

Marleen Vergouwe

HR Adviseur

Personalia

Telefoon
+31 6 12592403
Mail
info@hrineenkeergoed.nl
Woonplaats
Almere

Portfolio

Skills, Digitale vaardigheden

  • Afas
  • Wordpress
  • Perfectview
  • Linkedin
  • Office 365
  • MS Word
  • Twitter
  • MS Sharepoint
  • MS Powerpoint
  • MS Excel
  • Facebook
  • Instagram
  • Scrum
  • Html

Skills, Soft skills

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Frans
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Fijn dat je mijn profiel bekijkt! Ik geniet ervan als de aanpak van mijn opdrachtgevers een succes wordt en zal er alles aan doen om te helpen ambities te verwezenlijken.

Mijn motto is: In één keer goed. Ook als je iets voor de eerste keer doet.

Hieronder iets meer over mezelf vanuit zakelijk perspectief. Privé ben ik net zo'n organisator en netwerker als op het werk en geïnteresseerd in ideeën van anderen;)

Ik ben een allrounder die graag met diverse HR zaken bezig is. Van abstract strategisch tot pragmatisch operationeel. Je haalt het beste in mij boven als er netelige problemen zijn waarover je twijfelt welke richting in te slaan. Mijn kracht is om snel te zien waar knelpunten zitten en samen met opdrachtgevers verschillende mogelijkheden te bedenken die ze kunnen oplossen. Daarnaast vind ik HR strategie, dienstverlening, (ontwikkel)programma’s bouwen en projecten op het snijvlak van wetgeving/belasting interessant en uitdagend. En omdat ik in de afgelopen jaren ontzettend veel HR zaken voorbij heb zien kom, overzie ik snel welke interventie het beste past bij de situatie. Ik beschik daarbij over een up-to-date database van kennisdocumenten, waardoor ik praktisch kan ondersteunen.

Hier ben ik écht goed in

Samengevat kan ik onderstaande voor je betekenen:

1. Ik ondersteun organisaties bij het opzetten van de HR strategie en de implementatie van organisatiedoelen/HR projecten. Mijn werkwijze is gebaseerd op resultaatafspraken, mijlpalen en urenverantwoordingoverzichten.

2. Ik help met de flexibele HR dienst https://hrineenkeergoed.nl/ MKB organisaties hun personeelszaken in één keer goed te doen. Dat doe ik door ze op afstand te adviseren over alles omtrent personeel met wie ze excelleren in hun business. Zie me als een flexibele rechterhand.

3. Ik werk met levenslang leren loopbaantools die medewerker en lijnmanager handvatten bieden om in de snel veranderde markt met een scherp oog voor een blijvende aansluiting bij de organisatie de beste performance neer te zetten.

Wat breng ik mee?

Werkervaring

Marleen Vergouwe HR management-projecten-advies
2018 – heden, Ondersteunen van diverse organisaties bij de implementatie van organisatiedoelen door middel van HR strategie/ HR projecten / Op afstand te adviseren over alles omtrent personeel (o.a. voor Aliter Networks, TIG IT, Agium Finance & Control en Innovencio Innovatie subsidieadvies)

Synergie Ingenieurs – Projectmanagement- en netwerkorganisatie Zelfstandig Professionals in de Infra
2017 – april 2018 ,
• 75% Recruitment ZZP aannemerij, RWS, provincies, gemeenten, waterschappen
• 25% Vertalen lange termijn strategie naar concrete businessmodellen (aanvullende dienstverlening als academy/ projectteamontwikkeling/ starters toolkit)/ Aanpassing inrichting relatiebeheer/projecten systeem / Up-to-date bestaand netwerk / Uitbreiding
netwerk / Uitbreiding interne organisatie / Vastleggen werkprocessen en werkwijzen

Advies- en Ingenieursbureau Wagemaker
2016 – 2017, Analyse van de uitkomsten van de beoordelingen van 2016 en salarisontwikkeling 2017 versus het concept plan nieuwe beloningssystematiek om te bepalen of beoordelen met een puntensysteem (voor de bepaling van het nieuwe salaris) realistisch is
2016 – 2017, Opstellen van een plan van aanpak en de realisatie van outsourcing van de werving en selectie door het op maat inhuren van in-house recruitment met als doel gerichter, sneller en goedkoper te werken
2016 – 2017, Herijking regelingen met directie en personeelsvertegenwoordiging met als doel minder regels en meer autonomie bij de individuele medewerker ten behoeve cultuuromslag naar meer eigen verantwoordelijkheid voor duurzame inzetbaarheid
2016 – 2017, Automatisering van het proces indiensttreding / inhuur medewerkers met als doel sneller en gerichter te werken en een verhoging van de betrokkenheid van leidinggevenden
2016, HR database aangelegd voor uiteenlopende HR onderwerpen waarin gericht informatie en modellen van externe organisaties te vinden zijn
2016, Onderzoek, ontwerp en implementatie modelovereenkomsten (Wet DBA)
2016, Onderzoek naar subsidieregelingen met betrekking tot scholing en duurzame inzetbaarheid
2016, Opzetten en realiseren traineeship(programma) voor startende ingenieurs civiele techniek
2015 – 2017, Naar aanleiding van organisatorische wijzigingen het HR-instrumentarium aanpassen; beoordelen en loopbaan, generieke/dynamische functieprofielen die toekomstbestendig zijn en functie totaaloverzicht. Het instrumentarium voorzien van toelichtingen en hulpmiddelen
2015, Onderzoek en opzetten rekenmodel naar ja/nee eigen risicodragerschap premies Werkhervattingskas
2013 – 2016, Organisatie en programmaontwikkeling van de opleidingstrajecten ‘Soft skills voor Engineers’, ‘Schriftelijk communiceren’ en ‘De kunst van het communiceren en adviseren in 5 workshops’ ter vergroting van de persoonlijke effectiviteit van technici
2012, Onderzoek en advies ten aanzien van risico en te nemen maatregelen ketenaansprakelijkheid (WAADI)
2010 – 2012, Kennis ‘vindsysteem’ (zoekmachine) ontwikkelen in SharePoint
2011 en 2016, Ontwerp en realisatie van nieuwe (responsive) websites waarin sociale media geïntegreerd zijn
2010, Opzet en beheer van een virtuele school of engineering; een opleidingsoverzicht A-Z met circa 50 vaak gevolgde opleidingen waarnaar een hyperlink. Volgens een eenduidige opbouw, geactualiseerd en voorzien van waarderingscijfer, beheerd in SharePoint
2009 – 2010, Vanuit losstaande HR-instrumenten een samenhangend systeem ontwikkelen met een overzicht van functies, overzichtelijke en praktisch te onderhouden functieprofielen en visuele loopbaanpaden
2008 – 2017, Automatisering HR processen, documenten, analyses, rapporten, administratie en beheer
Agium Financiële Detachering
2008, Ontwikkeling HR beleid en HR instrumenten voor interim professionals in dienst van detacheerder

Staffplanning Werving & Selectie - Detachering
2006, Ontwikkeling contractmodule verschillende contracttypen (zzp/dienstverband/detachering)

Opleidingen

2018 Gecertificeerd trainer/coach psychologische testsystemen, IScreen
2018 K*CK IT, Presenteren met Impact, 3C-Advies – Alexa Kuit/Marieke Jansz
2017 Competentie analyse basistraining, IScreen
2016 Communiceren vanuit eigen waarden en normen, Inventif coaching
2016 Ontwikkelinstrumenten online assessment, training en coaching, IScreen
2014 – 2015 Bedrijfskunde voor HR Managers, HR Academy (i.s.m. RSM en Neyenrode
Business Universiteit) - Certificaat
2010 – 2012 Swen 2 + 3 Wijnacademie (Vinologie) - Certificaat
2004 – 2008 HBO Personeel & Arbeid, Avans Hogeschool - Diploma
2000 – 2001 Nima-A-Sales, Schoevers – Certificaat

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Wijn & Spijs, koken, hardlopen, interieurstyling, events organiseren, management boeken lezen, shoppen, vakanties organiseren, glossy foto magazines maken

Werkgebieden

  • Almere Poort 50km
  • Amsterdam 25km
Talentcard®